Synpunkter och klagomål, socialförvaltningen
För oss på Socialförvaltningen är dina åsikter, tankar och synpunkter viktiga för att vi ska kunna förbättra vår verksamhet och där igenom även ge en så god service och omsorg som möjligt. Vi tar gärna emot positiva upplevelser och omdömen likaväl som negativ kritik.
Om du har synpunkter eller klagomål och har kommunicerat med
ansvarig för verksamheten men fortfarande inte känner dig nöjd går det bra att vända sig till Patientnämnden i länet eller i vissa fall direkt till IVO (Inspektionen för vård och omsorg).
- Information om hur du kan lämna synpunkter på den vård som du har fått på webbplatsen för 1177 Vårdguiden.
- Information om hur du lämnar synpunkter och klagomål på webbplatsen för Inspektionen för vård och omsorg (IVO).
- Information om Patientnämnden i Jönköpings län på webbplatsen för 1177 Vårdguiden.
- Överenskommelse mellan Patientnämnden, Region Jönköpings län och länets kommuner avseende patientnämndsverksamhet.
Sidan uppdaterades senast: 2021-01-05